فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

مُساهمة من طرف hamada.elalamy في الإثنين يوليو 27, 2009 6:55 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،،

( اهتم بالتبكير في كل شيء )

إذا كان لديك موعد فحاول أن تصل له قبل الوقت المحدد ببضع دقائق وذلك لأسباب التالية:

الأول : تحسباً لأي أمر قد يؤخرك عن حضور الموعد.

الثاني: أن تتجنب التوتر المصاحب للعجلة.

الثالث: ليكون لديك بضع دقائق تسترخي فيها قبل الموعد.


وتذكر أن الرسول صلى الله عليه وسلم يقول:

" اللهم بارك لأمتي في بكورها" مسند أحمد ( 1259).

فكر قليلاً في عواقب التأخير المتمثلة في وصولك وأنت في حال الإنزعاج والإرتباك وقد تخطئ أو تنسى أشياء مهمة ، كذلك ربما يأخذ من ضربت معه موعداً انطباعاً عنك أنك مخلف لمواعيدك

فيتخذ موفقاً سيئاً منك ..
بكر في أي شيء تنوي فعله..
وتذكر المثل الشعبيي: من سبق أكل النبق..
وتذكر أيضاً: أن الطيور طارت بأرزاقها ، فالطائر المتأخر قد لا يجد شيئاً

يارب تكونوا استفتدوا ويعجبكم الموضوع
تقبلوما خالص التمنيات بدوام التوفيق والنجاح في الدنيا والآخرة

ودمتم سالمين،،
صباحكم سكر زيادة،،

hamada.elalamy
ViP
ViP

عدد المساهمات : 3080
تاريخ التسجيل : 03/02/2009
العمر : 26
الموقع : مدينة القصير . البحر الاحمر

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

مُساهمة من طرف عاشقة العيون في الإثنين يوليو 27, 2009 7:04 pm

ميرسى ياعلامى توبيك جميييييييل

عاشقة العيون
عضو جديد
عضو جديد

عدد المساهمات : 2
تاريخ التسجيل : 27/07/2009
العمر : 27

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

مُساهمة من طرف دنيا في الإثنين يوليو 27, 2009 9:12 pm

توبيك جميل
بس في حد بيعمل كده مااظنش
يابني احنا لو بنحترم مواعدنا وبنستخدم الوقت صح وحاطين قدمنا جمله
الوقت كالسيف ان لم تقطعه قطعك ماكانش حالنا بقي كده

دنيا
عضو فعال
عضو فعال

عدد المساهمات : 191
تاريخ التسجيل : 18/07/2009
العمر : 29

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

مُساهمة من طرف hamada.elalamy في الإثنين يوليو 27, 2009 11:26 pm

شكرا يا عاشقة العيون على الرد ومرحبا بكى فى المنتدى

وشكرا ايضا يا دنيا على التعليق الجميل بس بقولك فى ناس كتير بتعمل كدا وخصوصا مجال السياحة
طب انتى عارفة لو خدو المديرين اللى شغالين فى السياحة وحطوهم فى المناصب الحكومية بلدنا دى حتبقى احسن بلد والله .....

hamada.elalamy
ViP
ViP

عدد المساهمات : 3080
تاريخ التسجيل : 03/02/2009
العمر : 26
الموقع : مدينة القصير . البحر الاحمر

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

مُساهمة من طرف دنيا في الإثنين يوليو 27, 2009 11:31 pm

احتمال كل شئ جايز علامي
ياريت ياسيدي ان بلدنا تبقي احسن بلد
دا انا اتمني
كلنا بنفتخ بالماضي نفسنا نفتخر بالمستقبل ولو مره scratch ياتري دا ممكن

دنيا
عضو فعال
عضو فعال

عدد المساهمات : 191
تاريخ التسجيل : 18/07/2009
العمر : 29

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

مُساهمة من طرف hamada.elalamy في الإثنين يوليو 27, 2009 11:43 pm

معاكى حق كلنا بنفتخر بالحضارة دة زى المثل اللى بيقول
" القرعة تتباها بشعر بنت اختها "
يارب تكونى فهمتى قصدى يا دنيا بس طول ما كل واحد بيقول خلينى فى حالى البلد عمرها ماحتتقدم ولا حتى ترجع حنفضل فى مكانا متشعلقين كمان ........

hamada.elalamy
ViP
ViP

عدد المساهمات : 3080
تاريخ التسجيل : 03/02/2009
العمر : 26
الموقع : مدينة القصير . البحر الاحمر

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

مُساهمة من طرف انجلينا جولى في الإثنين يوليو 27, 2009 11:45 pm

توبيك جميل اوى يا حماده الله ينور عليك وعلى مواضيعك الجامده دى

انجلينا جولى
ViP
ViP

عدد المساهمات : 1864
تاريخ التسجيل : 01/03/2009

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

مُساهمة من طرف دنيا في الإثنين يوليو 27, 2009 11:48 pm

اوكيه حماده انا فهمت قصدك بس انا لو حاولت يبقي ليا دعوه في الموضوع
ياتري هلاقي امكانيات تفيدني وتشجعني مااعتقدش

بس يلا نحلم الحلم مش حرام

دنيا
عضو فعال
عضو فعال

عدد المساهمات : 191
تاريخ التسجيل : 18/07/2009
العمر : 29

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

مُساهمة من طرف hamada.elalamy في الثلاثاء يوليو 28, 2009 12:36 am

نورتينى يا انجلينا يالى اسمك سلمى ياللى صورتك روزاليندا العسل

لازم نحلم بس الفعل اهم

hamada.elalamy
ViP
ViP

عدد المساهمات : 3080
تاريخ التسجيل : 03/02/2009
العمر : 26
الموقع : مدينة القصير . البحر الاحمر

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

مُساهمة من طرف bobs_ho في الثلاثاء يوليو 28, 2009 12:41 am

موضوع حلو جدا ياحمادة والله انانفسى مواعيدى تتظبط عمرى مارحت حتة فى معادى.
ادعولى بقى اقدر اظبط مواعيدى وتسلم ايدك ياجميل عالموضوع الجميل ده

bobs_ho
ViP
ViP

عدد المساهمات : 1023
تاريخ التسجيل : 15/02/2009

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

مُساهمة من طرف hamada.elalamy في الثلاثاء يوليو 28, 2009 1:09 am

لازم يكون فى تنظيم اكتر من كدا يا بسمة ابنى ادم فى عقلة ساعة طبيعة ومنبه بيذكره بالمواعيد
وشكرا يا بسمة انتى بتنورى موضوعى بردك والله

hamada.elalamy
ViP
ViP

عدد المساهمات : 3080
تاريخ التسجيل : 03/02/2009
العمر : 26
الموقع : مدينة القصير . البحر الاحمر

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

مُساهمة من طرف حازم الأقصر في الأربعاء يوليو 29, 2009 2:40 pm

ميرسي ع الافادة

_________________





شاركوا معنا النجاح مع اول منتدي vb لطلاب جاامعة جنوب الوادي

وانتظروا قريباا اعلانه المنتدي الرسمي لجاامعة جنوب الوادي

www.svuq.co.cc

حازم الأقصر
ViP
ViP

عدد المساهمات : 2768
تاريخ التسجيل : 30/11/2008
العمر : 26
الموقع : اهنكاتي

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: فاكرني ممكن أقابلك دلوقتي ؟ هه اللي سبق أكل النبق ! بص كده ـــ >

مُساهمة من طرف hamada.elalamy في الأربعاء يوليو 29, 2009 3:11 pm

شكرا يا حازم
كنت اتمنى انك تعلق اكتر من كدا

hamada.elalamy
ViP
ViP

عدد المساهمات : 3080
تاريخ التسجيل : 03/02/2009
العمر : 26
الموقع : مدينة القصير . البحر الاحمر

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى